...jak se nam tu zije a neco navic...


Uvaha nad tim, co mi chybi

12.10.2008 11:01

 

Nejak se do me v posledni dobe dava stesk. Je spousta veci, ktera mi tady chybi. Mozna vam to prijde zvlastni, me se obcas zda o chlebu. Takovy poradny vonavy bochnik s krupavou hnedou kurkou, co bych za nej dal…k tomu nejaky ten syr z lahudkarstvi, nebo mozna vlassky salat (I kdyz ten bych radeji s makovou houskou). Hlavne aby to pecivo nebylo sladke.

Je srovna sobota odpoledne a me napada, ze uz jsem zapomel, jak vypada nase ceska hospoda a natocene pivo s cepici. To mi pripomina tlacenku s cibuli, ja jsem holt pres to zradlo. Tim je rozhodnuto – dneska vezmu rodinu na veceri do Café Raya a dam si pri tom par tocenych.

Pokud jde o chleba, docela vazne se zabyvam myslenkou, ze si ho upecu sam. A tak brouzdam po internetu a shanim nejaky pouzitelny recept. Jenomze mam problem s moukou, da se tu sehnat jenom hladka a to jaksi neni ono. Ale nevzdavam to.

Kdyz uz jsme u toho jidla, nekolikrat se mi podarily svestkove knedliky. Jako napln slouzila svestkova marmelada a susene svestky, oboji z Malajsie. Podivejte se na vysledek sami. Snedl jsem je sam, nikdo jiny z meho indoneskeho pribuzenstva tomuto jidlu neduveroval, asi proto, ze jsem knedliky ozdobil tvarohem. A taky se musim pochlubit svoji babovkou, ta se mi opravdu dari.

Krome toho mi dela potize sehnat nektere mlecne vyrobky. Oni je Indonesane temer vubec nekonzumuji, maximalne jeste tak detem kupuji instatntni mleko, toho je tu na vyber vic jak deset druhu. S cerstvymi produkty uz je to vic jak smutne. Kdyz jsme nasi dceri zacali kupovat jogurt a nahodou ho jedla venku mezi sousedy, to bylo zvidavych otazek, vsichni si mysleli, ze to ma zmrzlinu nebo nejakou kasi.

Dneska kupujeme cerstve mleko od Inda, rozvazi ho na motorce, na ktere ma po stranach pridelane dve velke bandasky. Jezdi mezi ctvrtou a patou odpoledne, zastavi na rohu ulice, troubi a vola: "Suuusu". Necha-li se mleko odstat v lednici, udela se na povrchu kolac smetany.

Na druhe strane, pokud jste nekdy ochutnali cerstvy ananas, uz nikdy si nekoupite v Cechach ten ze supermarketu. To same mango a dalsi tropicke ovoce. Takze ja na tom vlastne nejsem zas tak spatne.

A to je pro tuto nedeli vsechno. Dobrou chut.

—————

Zpět